Fristen for å levere tilgjengelighetserklæringen er 1. februar. Det er gledelig at flere virksomheter allerede er i mål, og det store flertallet er godt i gang. Ta kontakt med oss om du har utfordringer. Tilsynet får mange spørsmål om nye krav og tilgjengelighetserklæringen.
– Det er gledelig at så mange jobber så godt for å nå fristen til 1. februar. Virksomhetene må gjøre så godt de kan. Om dere må erklære avvik, fører ikke automatisk til sanksjoner fra tilsynet. Erklæringen er et arbeidsdokument som skal oppdateres årlig. Det viktigste er at virksomheten jobber målrettet for å rette feilene de avdekker i arbeidet, sier tilsynsdirektør Malin Rygg.
Noen virksomheter har opplevd tekniske utfordringer når de skal lagre tilgjengelighetserklæringen. Vi anbefaler at bare én person jobber om gangen i en og samme erklæring. Husk at du må lagre ofte underveis. Skulle du stå fast, ta kontakt, så finner vi gode løsninger sammen.